film-reklamowy-dla-firmy

Co właściwie oznacza termin „film promocyjny ” ?

Kiedy myślimy „Film Promocyjny”, często przychodzą nam do głowy reklamy oraz kilkunastosekundowe nagrania, nasączone kolorami i akcją. Dobra promocja, nie zawsze oznacza jednak energetyczno-informacyjną bombę, ale przede wszystkim dobry i klarowny komunikat. Tego typu filmy często różnią się wykonaniem, zastosowaniem, koncepcją czy pomysłem, ale ich cel jest raczej tożsamy ze wsparciem działań marketingowych i sprzedażowych firmy.

Jak filmy promocyjne zmieniają postrzeganie twojej marki ?

 “Jeden obraz wyraża tyle co tysiąc słów” – Co więc z tysiącami obrazów? Nic dziwnego, że portale takie jak Instagram czy Pinterest podbijają dzisiaj internet. Dobre treści wizualne, są tym, co powoduje, że na ułamek sekundy zatrzymujemy prędko przesuwający się w naszych dłoniach ekran i dedykujemy część swojej cennej uwagi na kilkusekundowe gapienie się w szkło. Zdjęcia mają do siebie to, że pozwalają użytkownikowi na szybką decyzje. Użytkownik widzi zdjęcie promocyjne, odczytuje komunikat i w ułamku sekundy decyduje, czy wejdzie w dalszą interakcję, czy też kompletnie zmieni kierunek swojej uwagi. Reklama wideo daje nam jednak dużo więcej możliwości. Dobrze przygotowany film promocyjny, nie tylko pozwoli nam na dłuższe zatrzymanie uwagi potencjalnego klienta, lecz da on możliwość przekazania o wiele bardziej rozbudowanego komunikatu. Sprawi, że nasza wiadomość nie będzie tylko kolorowym zlepkiem pikseli, ale ruchliwą, oryginalną, wywołującą prawdziwie autentyczne odczucia historią. Według portalu Adespresso.com, posty zawierające filmy promocyjne, zyskują 38% więcej zaangażowania, od tych zawierających tylko same zdjęcia. Dla porównania, to tak jakby na każde ze 100 osób wchodzących do naszego sklepu, przyprowadzało kolejnych 38 potencjalnych klientów, tylko dlatego, że zdecydowaliśmy się na inną formę przekazu.

Rodzaje filmów promocyjnych ?

Istnieje wiele rodzajów video-contentu. Śmiało można powiedzieć, że nie ma jednego przepisu na dobry film promocyjny. Takowy zwykle bywa dobrze dobraną mieszanką oczekiwań klienta oraz naszego doświadczenia. Postaramy się jednak zaprezentować najpopularniejsze z filmów marketingowych:

  • Film Reklamowy – Jego zadaniem jest przekazanie w możliwie najkrótszym czasie, jak największej ilości pozytywnych odczuć związanych z przedmiotem filmowania. Film reklamowy jest zazwyczaj krótką, maksymalnie kilkunastosekundową bombą informacyjną, mającą na celu skłonienie potencjalnego klienta, do głębszego przyjrzenia się naszemu produktowi bądź usłudze.
  • Film Wizerunkowy – Najczęściej ukierunkowany na promocję osoby lub organizacji, ma na celu pokazanie przedmiotu filmowania w jak najbardziej korzystnym dla nas świetle. Jest to idealne narzędzie do budowania silnej pozycji rynkowej lub rozprzestrzeniania propagandy. Wizerunek, nie zawsze musi być pozytywny, ale zawszę ma ukazywać podmiot filmu w najbardziej korzystnym dla nas świetle. Często studia filmowe wykonują filmy wizerunkowe,, które mają za zadanie ośmieszenie konkurencji, czy ukazanie szeroko rozpoznawalnego zdarzenia, pod zupełnie innym kątem. 
  • Film Dokumentalny – Zorientowany na szczegółowy przekaz informacji, nie ma na celu pozyskania klienta. Często jednak zainteresowanie bywa efektem ubocznym tego typu filmów, gdyż oglądający inwestuje w nie sporo swojego czasu i skupienia, co pozwala na utworzenie się w jego umyśle swoistej intrygi. Dobre wykonanie filmów dokumentalnych, to co prawda proces bardzo czasochłonny. Wciąż są to jednak świetne materiały marketingowe do przyciągnięcia prawdziwie zainteresowanej społeczności.
  • Film Instruktażowy – Obecnie nie ma chyba lepszego sposobu na pozycjonowanie kogoś jako autorytetu. Film instruktażowy, to zazwyczaj średniej długości nagranie, w bardzo prosty i przystępny sposób prezentujące rozwiązanie dla bolącego nas problemu, bądź też uczące nas nowej umiejętności. Mówi się, że człowieka powinno nauczyć się łowić, zamiast dawać mu ryb. Będzie to tym bardziej korzystne, jeżeli będziemy właścicielami stawu. Film instruktażowy, to świetny sposób na zyskanie zaufania, zbudowanie relacji i dodanie wartości dla swojej społeczności. Nie tylko sprawi, że staniemy się w niej cenionymi specjalistami, ale ma także dużą szansę na wypromowanie usługi lub produktu, którą zaprezentowaliśmy w nagraniu.

Jaki film Promocyjny jest najlepszym rozwiązaniem dla twojej firmy?

Materiały promocyjne oraz ich wykonanie będą się różnić w zależności od indywidualnych potrzeb firmy. Prawdziwie genialnym filmem marketingowym będzie ten, który jednocześnie będzie spełniał zasady dobrej produkcji marketingowej, trafiał do odpowiedniej społeczności oraz różnił się na tle innych. Koniec końców, nie chodzi w nim o przekazanie samej informacji, ale o zakleszczenie jej w unikalny charakter i energię, jakim wyróżnia się nasza organizacja.

Czy studio filmowe jest zawsze potrzebne ?

Studio Filmowe - Dive.in life

 Jeżeli nie jesteśmy producentem hollywoodzkiego hitu, to z całą pewnością możemy obejść się bez reflektorów, green screenów i efektów specjalnych. Studio filmowe z pewnością nie zaszkodzi w wykonaniu filmu promocyjnego, ale nie jest do jego produkcji niezbędne. W Dive. In Life nie potrzebujemy wysokiego budżetu, rozpoznawalnych twarzy oraz długich tygodni montażu. Naszym głównym celem jest użyteczność, którą osiągamy nie dzięki zasobom, ale dzięki młodemu duchowi i nieszablonowemu myśleniu.

Autor: Jakub Jarosiński